Lidl

Luxe voor iedereen

Betaalbare luxe voor klanten van Lidl

Of het nou Kerstmis, Suikerfeest of Moederdag is, tijdens de feestdagen wil iedereen flink uitpakken met wat meer luxe op tafel. Om die luxe toegankelijker te maken, introduceerde Lidl Nederland ruim vijftien jaar geleden Delicieux: een huismerk met feestelijke, vaak kant-en-klare producten. Van meringues tot hertenragout pie. Tot op de dag van vandaag zijn we er apetrots op dat wij het merk Delicieux en de vertaling naar zo’n 350 verpakkingen mochten bedenken, ontwerpen en uitwerken. Inclusief de fotografie.

Van Delicieux naar Deluxe

De verpakking werd zo ontworpen dat het merk gemak, luxe én betaalbaarheid uitstraalde. En dat werkte. Delicieux werd een succes en steeds meer andere Europese landen namen het op in hun assortiment. Van Estland tot Griekenland, en nog altijd komen er landen bij.

Omdat de naam in sommige talen lastig uit te spreken was, werd ons design in de rest van Europa onder de merknaam Deluxe gevoerd. In 2023 werd ook hier de naam vervangen door Deluxe.
De naamswijziging en het redesign van Lidl Internationaal was voor ons opnieuw een feest om te mogen uitrollen voor alle verpakkingen in Nederland en inmiddels ook België.

Het resultaat

De luxe lijn van Lidl is in Nederland niet alleen het bekendste merk van Lidl, maar ook het bekendste feestdagenhuismerk van alle supermarkten. Met het redesign en de merkwijziging van Delicieux naar Deluxe is een sterk internationaal merk gecreëerd, met een geheel eigen look and feel voor heel Lidl Europa.

logo

Wat:  
Verpakkingsdesign van de Lidl-feestdagenlijn

Belangrijkste barrière:
Is een huismerk wel feestelijk genoeg?

Oplossing:
Een verpakking die betaalbare luxe uitstraalt

Resultaat:
Het bekendste feestdagenhuismerk van alle supermarkten